Грамотне перелінкування на сайті – це одна з найважливіших складових внутрішньої оптимізації сучасного сайту. Воно допомагає пошуковим системам краще індексувати сайт і гармонійно розподілити вагу ключових слів по веб-сторінках, і одночасно – вирішити проблему навігації користувача.
Тобто, внутрішнє перелінкування працює на:
- зручність відвідувачів – допомагаючи їм швидше знайти чи відібрати потрібні товари;
- прибуток підприємства – через збільшення обсягу куплених товарів та послуг;
- лояльне ставлення пошукових систем – за рахунок розподілу посилань та зменшення вкладеності веб-сторінок;
- підвищення релевантності.
При цьому розмір проекту та кількість сторінок не мають особливого значення, оскільки внутрішнє перелінковування використовують як для невеликих ресурсів, так і для великих інтернет-магазинів із тисячами сторінок.
ВИДИ ВНУТРІШНЬОГО ПЕРЕЛІНКУВАННЯ САЙТУ
Розташування посилань залежить від простого правила – всі сторінки мають бути пов'язані одна з одною. Якщо один із них випадає з ланцюжка, пошукові роботи сприймають це негативно, відвідувачі не бачать його, а власник втрачає прибуток. Залежно від місця розташування посилань розрізняють такі види внутрішньої перелінкування:
- у контентній частині, тобто у тексті;
- у блоках із рекомендаціями;
- в основному меню та допоміжних панелях навігації ("хлібні крихти").
У деяких випадках посилання розміщують в об'ємних неструктурованих блоках, але ми не рекомендуємо цей вид внутрішнього перелінкування, так як він незручний для користувачів і впливає на поступ.
ЯК ЗРОБИТИ ПЕРЕЛИНКУВАННЯ СТОРІНОК САЙТУ?
Роботи над перелінкуванням веб-ресурсу починають з оцінки існуючої чи створення нової структури. Далі розглядають актуальні схеми внутрішньої перелінкування:
1) зірка 2) кругова 3) ієрархічна
Вибір на користь того чи іншого варіанта залежить від вибраної стратегії просування. Наступний крок – вибір запитів. Для цього варто звернутися до Gooogle Search Console, Яндекс Вебмайстер або Serpstat. Далі, вручну або за допомогою Keycollector, а також запиту "site" у Gooogle або Яндекс відбираються релевантні сторінки та на них розміщуються відповідні посилання. Внутрішнє перелінкування для SEO просування – це один із найважливіших етапів загальної оптимізації та нехтувати ним не варто.